Zührenin babası Hacıvata bir kahya aradığını söyler, Hacıvat da Karagözün bu işi yapabileceğini söyler. Karagöz eve kahya olarak girer. Tahir ile Zühre birbirlerini çok sevmektedirler. Zührenin babasının yanında kahya olan Tahirin babası ölürken Tahir ile Zührenin evlenmelerini vasiyet etmiştir. Zührenin babası da evlenmelerini istemektedir. Tahir ile Zühreyi yanına çağırarak bu fikrini onlara da söyler. Karısının da onayını almak için durumu ona da anlatır. Bu fikri kabul etmeyen Zührenin üvey annesi sonradan kabullenmiş gibi görünür. Odasına gittikten sonra Karagözü odasına çağırarak Tahiri kendisinin sevdiğini söyler. Zühre ile evlenmesine engel olması için kocasına büyü yaptırır, Karagöze para vererek büyüyü kocasının sarığının içine koymasını ister. Karagöz, Zührenin babası uyurken büyüyü sarığının içine koyar. Zührenin babası uyandığında evlenme işinden vazgeçtiğini söyler. Tahir bu sevdadan vazgeçmeyeceğini söyleyince Zührenin babası seymenleri çağırarak Tahiri Mardine sürgüne gönderir. Bir süre sonra Tahir kaçıp geri gelir ve Karagöze bu işi düzeltmesi için yalvarır. Karagöz bir punduna getirip Zührenin babasının sarığından büyüyü çıkarır. Birden kendine gelen Zührenin babası kızını Tahire vereceğini söyler. Olan biteni Zührenin babasına anlatan Karagöz iki sevgilinin kavuşmasını sağlar.
........................................................................................
buDa BenDeN....
Nazım Hikmet - TaHirLe ZümRe MeSeLeSi ;
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.
Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahir'i Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil